67
Εδώ, με πολύ απλές κουβέντες, εξηγούμε
- Ποιες είναι οι γραφειοκρατικές δυσκολίες στην πλήρωση των θέσεων στην υπηρεσία Καθαριότητας – και όχι μόνο…
- Γιατί υποχρεωθήκαμε να πάμε σε ιδιώτη…
- Τί κάναμε για να λύσουμε το πρόβλημα με τα κενά σε ανθρώπινο δυναμικό…
- Για ποιον λόγο δημιουργούνται τα προβλήματα στην διαχείριση της καθαριότητας
- Για να ξέρουν οι δημότες μας την αλήθεια για το πώς λειτουργεί το κράτος.
- Παρά το γεγονός πως η διαχείριση των απορριμμάτων είναι μία πάγια και διαρκής αναγκαιότητα οι δήμοι δεν έχουν την δυνατότητα να προσλάβουν το μόνιμο προσωπικό που χρειάζονται. Είναι, λοιπόν, υποχρεωμένοι, κάθε οκτώ μήνες, να μπαίνουν σε μία διαδικασία αναζήτησης προσωπικού. Αυτή η διαδικασία δεν είναι μόνο επίπονη γραφειοκρατικά για τις (επίσης υποστελεχωμένες) διοικητικές υπηρεσίες, αλλά και εξαιρετικά χρονοβόρα.
- Τον περασμένο Φεβρουάριο, γνωρίζοντας πως η σύμβαση των 35 λήγει τον Μάρτιο, ζητήσαμε από την κεντρική κυβέρνηση την πρόσληψη 45 ατόμων για την καθαριότητα, 30 εργατών και 15 οδηγών. Από τον Φεβρουάριο η έγκριση του υπουργείου ήρθε στις 4 Ιουνίου. Μετά ήταν απαραίτητη η έγκριση των όρων του διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ. Η έγκριση αυτή δόθηκε από το ΑΣΕΠ ένα μήνα μετά, στις αρχές Ιουλίου. Στις 5 Ιουλίου βγάλαμε στον αέρα τον διαγωνισμό, ενώ στην συνέχεια χρειάστηκαν 15 ημέρες για να καταθέσουν τα δικαιολογητικά οι πάνω από 300 ενδιαφερόμενοι.
- Από τις 22 Ιουλίου, η υποστελεχωμένη διοικητική υπηρεσία, σε μία περίοδο αδειών, ξεκίνησε να ελέγχει τα δικαιολογητικά, ενώ ταυτόχρονα «τρέχει» και τον διαγωνισμό για την πρόσληψη των σχολικών καθαριστριών (ούτε αυτές οι θέσεις μπορεί να είναι μόνιμες), οι οποίες θα πρέπει να πιάσουν δουλειά την 1η Σεπτεμβρίου για να ξεκινήσουν τα σχολεία.
- Όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως ενώ από τον Φεβρουάριο κινήθηκαν έγκαιρα οι διαδικασίες από τον δήμο θα περάσουν οκτώ μήνες και θα φτάσουμε στα τέλη Σεπτεμβρίου (στην καλύτερη περίπτωση), για να έχουμε και πάλι προσωπικό στην καθαριότητα.
- Αυτή είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζει ο δήμος για να ξέρουν οι πολίτες. Οι οποίοι έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται, αλλά πρέπει να ξέρουν και την αλήθεια! Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους οδηγηθήκαμε στην απόφαση να αναθέσουμε ένα μέρος της διαχείρισης των απορριμμάτων σε ιδιώτη για συγκεκριμένο διάστημα (δύο μήνες) και για συγκεκριμένο έργο. Θα εξοικονομήσουμε έτσι ανθρώπινους πόρους για να γίνεται καλύτερα η διαχείριση απορριμμάτων στις άλλες δημοτικές ενότητες.